Aktywność fizyczna

Zaznacz poniżej które z aktywności fizycznej uprawiasz i z jaką intensywnością.
1 punkt odpowiada 15 minutom danego wysiłku w ostatnim tygodniu.
Strzałki wskazują rosnącą intensywność wysiłku.
Jasny przycisk oznacza wysiłek umiarkowany, a ciemny intensywny.
Sprawdź swój poziom!

Chód

5-6 km/h
lekkie
>6 km/h
lekkie
Bieg

Trening siłowy

Umiarkowany
lekkie
Intensywny
lekkie
Interwałowy

Trening ruchowy

Yoga
lekkie
Fitness
lekkie
Sztuki walki

Piłka

Siatkowa
lekkie
Koszykowa
lekkie
Nożna

Dom i ogród

Sprzątanie
lekkie
Noszenie
lekkie
Kopanie

Tennis

Stołowy
lekkie
Debel
lekkie
Singiel

Rower

<15 km/h
lekkie
>15 km/h

Pływanie

Spokojne
lekkie
Szybkie

Taniec

Wolny
lekkie
Szybki

Góry

Wspinaczka
lekkie
Narty

Inne

Umiarkowane
lekkie
Intensywne

Zalecany poziom wysiłku

Dla zdrowego dorosłego człowieka jest to co najmniej 150 min. umiarkowanego wysiłku fizycznego tygodniowo,
co odpowiada 75 minutom intensywnego wysiłku tygodniowo.
Za wysiłek intensywny uznaje się ten, podczas którego mówienie przychodzi z trudem.
Przestrzeganie zaleceń skutkuje obniżeniem śmiertelności ogólnej i spowodowanej chorobami sercowo-naczyniowymi o 20-30%.
Nawet niewielki wysiłek fizyczny niespełniający wyżej wymienionych kryteriów przynosi korzyści zdrowotne.
Dodatkowe korzyści zdrowotne osiąga się po przekroczeniu równoważności 300 min. wysiłku umiarkowanego tygodniowo.

Twój wynik:

Równowartość 0 minut umiarkowanego wisiłku.

Bezpieczne serce

Dla osób zdrowych ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych spowodowanych aktywnością fizyczną jest bardzo niskie
i niwelowane przez korzyści z niej wynikające.
Podjęcie lekkiego lub umiarkowanego wysiłku fizycznego nie wymaga zatem wstępnej oceny medycznej.
Jednak w przypadku osoby o siedzącym trybie życia, z czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego, która chce podjąć intensywny wysiłek fizyczny
przed jego podjęciem należy rozważyć ocenę kliniczną z próbą wysiłkową.
Chcesz się dowiedzieć więcej o swoim ryzyku? Kliknij poniżej:

Opracowano na podstawie
wytycznych prewencji chorób sercowo-naczyniowych
Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego